Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Zbyt szeroki zasięg e-myta na Trasie Toruńskiej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Zbyt szeroki zasięg e-myta na Trasie Toruńskiej?
fot. viatoll.pl
We wtorek minie miesiąc odkąd na Trasie Toruńskiej w Warszawie obowiązuje system e-myta dla samochodów o masie powyżej 3,5 tony. Kierowców zaniepokoił fakt, że bramownice zamontowane nad bocznymi jezdniami. GDDKiA uspokaja, że ma to chronić mniejsze drogi nieprzystosowane do ruchu ciężkich pojazdów.

ViaTOLL na drodze S8 Modlińska – Marki obowiązuje od 12 stycznia 2013 roku. – Użytkownicy, których masa całkowita pojazdu lub zespołu pojazdów przekracza 3,5 tony, zobowiązani są ponosić opłaty na drogach objętych systemem viaTOLL – przypomina Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie.

Rzeczniczka potwierdza, że bramownice zostały ustawione na drodze głównej oraz na drogach równoległych i tłumaczy, że cała szerokość trasy jest objęta systemem viaTOLL. – Nie ustawienie bramownic na drogach równoległych mogłoby spowodować przeniesienie ruchu ciężkiego na ulice, w tym przypadku Warszawy, które nie są przystosowane do takiego rodzaju ruchu – wyjaśnia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Tarnowska.

Rzeczniczka warszawskiej GDDKiA dodaje, że droga ekspresowa S8 na odcinku Modlińska – Marki, została dostosowana do ruchu tranzytowego z przewagą samochodów ciężarowych. Jeżeli te pojazdy przeniosłyby się na drogi równoległe do ekspresówki, szybko doprowadziłyby do ich dewastacji.

 


Większy widok mapy

Wprowadzenie e-myta na Trasie Toruńskiej budzi niezadowolenie przewoźników autobusowych, w tym miejskich. W związku z działającym systemem viaTOLL Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie musiały wyposażyć w sumie 129 autobusów w urządzenia viaBOX. – Każde jest wypożyczone pod zastaw 120 zł. Koszty wynoszą więc 15,480 tys. zł – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Adam Stawicki, rzecznik MZA. – Koszty wynikające z naliczanej opłaty wzrosły o 4 tys. zł – dodaje.

Objęcie e-mytem autobusów komunikacji miejskiej od dawna budzi kontrowersje, jednak Ministerstwo Transportu nie zamierza tego zmieniać. Od wielu miesięcy Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu, tłumaczy, że zgodnie z opinią UOKiK, zwolnienie autobusów z płacenia e-myta naruszałoby przepisy unijne, które regulują kwestie związane z udzielaniem przez państwa członkowskie UE pomocy publicznej. Za taką może być uznane wyjęcie przewoźników autobusowych z systemu viaTOLL.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5